Campaniile de mass mailing

Află cât de ușor sunt de realizat și urmărit!

Gabriela Nicolae

Cauți o modalitate simplă de a-ți promova produsele/serviciile oferite? Vrei să știi exact ce impact are campania de marketing realizată? În continuarea articolului Ce este o campanie de marketing vom discuta despre beneficiile realizării campaniilor de marketing cu ajutorul modulului de Marketing oferit de Odoo. Campaniile de marketing au ca scop promovarea unui produs sau al unui serviciu, astfel că există întotdeauna nevoia de a putea urmări desfășurarea campaniei și rezultatele acesteia. Modulul de Marketing oferit de Odoo nu numai că îți oferă instrumentele necesare pentru a realiza o campanie de mass mailing, dar îți și oferă posibilitatea de a urmări evoluția și rezultatele campaniei.

Pentru început, o campanie de mass mailing trebuie gândită pentru a se adresa unui anumit segment al populației. Partea de idei de promovare și structurarea campaniei de mass mailing rămâne să fie realizată de către tine sau de către o companie specializată. Mai departe, însă, Odoo vine în întâmpinarea nevoilor tale oferindu-ți posibilitatea de a crea o campanie de mass mailing direct din aplicație. Cum? Foarte simplu și rapid. Folosind blocurile de construcție care te-au ajutat să îți creezi la fel de simplu și fără bătăi de cap un site de prezentare. Tot ceea ce trebuie să faci este să introduci numele campaniei de mass mailing și apoi poți trece la a realiza designul acesteia folosind blocurile de construcție amintite. După cum știi din articolele anterioare, aceste blocuri de construcție îți oferă tot ceea ce ai nevoie pentru a realiza o campanie de promovare reușită. Există blocuri care includ atât text, cât și imagini, există blocuri cu imagini de diferite mărimi, blocuri care includ butoane sau caracteristici pentru produsele sau serviciile oferite. Aceste blocuri se amplasează în locul dorit prin simpla selectare a lor cu mouse-ul și apoi poziționarea lor la locul stabilit. Poziția și ordinea lor poate fi modificată ulterior în cazul în care consideri că un anumit design ar avea un impact mai mare asupra potențialilor clienți.

De îndată ce ai realizat campania de mass mailing, următorul pas ar fi să o testezi, astfel că Odoo îți permite să alegi adresa de mail la care să fie trimisă campania pentru a fi testată. Astfel, vei putea vedea cum va arăta campania ta și vei putea să faci modificările necesare. Pentru o oprinie obiectivă asupra campaniei, trimite acest mail de test către unul dintre cunoscuții tăi, iar apoi întreabă-i ce părere au despre mail-ul primit. Pe baza răspunsurilor primite vei putea să vezi care sunt punctele tari și cele slabe ale campaniei tale de promovare. 

De îndată ce mail-ul pentru testarea campaniei a fost trimis, campania de mail va fi mutată automat în coloana de teste, pentru a ști că ai testat-o și urmează să fie trimisă către clienți sau potențialii clienți. Odoo îți oferă posibilitatea de a trimite campania către clienții pe care deja i-ai înregistrat în baza de date, poți trimite mail-ul către pistele și oportunitățile înregistrate sau poți să creezi tu o listă de recipienți. Tot ceea ce trebuie să faci este să stabilești un nume pentru lista de contacte (de ex. clienți fideli, București, prospecți etc) iar apoi să introduci numele persoanelor și adresele lor de mail. Aceste date pot fi introduse direct în aplicație manual, sau poți să realizezi un import pentru ca treaba să meargă mult mai repede. 

După ce ai ales contactele cărora dorești să le trimiți campania de promovare, vei putea să vezi câte dintre mail-uri au fost trimise cu succes, câte dintre ele au fost deschise de către clienți sau potențialii clienți și la câte dintre ele ai primit un răspuns. De asemenea, pentru a măsura cu exactitate rezultatele campaniei de promovare realizate există numeroase metode, însă care le vom explica într-un alt articol la fel de interesant.