Ce este o campanie de marketing?

Șase sfaturi despre cum să faci campanii de marketing eficiente

Alexandra Lazar
Campania de marketing reprezintă totalitatea activităților desfășurate pentru a atinge un scop predeterminat. Cel mai frecvent, fiind scopul de promovare a unui produs sau serviciu. O campanie de marketing diferă de marketingul în curs de desfășurare sau relațiile publice, care sunt concepute să ofere o reacție la un anumit eveniment specific. O campanie de marketing eficientă ar trebui să acopere o varietate cât mai mare de canale de media și să includă pe langă campaniile plătite și campanii de marketing gratis (ex. promovarea produselor sau serviciilor pe propriul site de prezentare și pe pagina de social media).
Marketingul privit ca un întreg, este un proces care se regăsește într-o continuă desfășurare. În orice moment din an, cand privești o firmă, ar trebui să poți observa o anumită campanie de marketing care se află în derulare și care are ca menire promovarea unui produs sau serviciu.
Există trei elemente principale într-o campanie de marketing. Unul este marketingul direct ce implică directa comunicare cu consumatorii, de exemplu pliante, mesaje prin e-mail, scrisori prin poștă sau mesageria mobilă. Alt element este publicitatea, ceea ce înseamnă plăltirea operatorilor unui serviciu de comunicare precum televizorul, radio-ul sau presa scrisă prin intermediul cărora să se transmită mesajul dorit. Al treilea element principal dintr-o campanie de marketing este constituit din relatiile publice. Acestea se ocupă ca piețele de desfacere din mass-media să menționeze în editorialul lor produsele sau serviciile respective.
   
Daca dorești să ai o campanie de marketing eficientă, ar fi bine să ții cont de câteva sfaturi simple, dar extrem de puternice:

1.  Nu împrăștia mesajul tău la toată lumea, du-te direct la cei interesați de produsul / serviciul tău.

ex: Nu are rost să dai 200.000 de fluturași în centrul Clujului dacă segmentul tău de piață sunt studenții. Mai bine dai 50.000 în campusuri, baruri și discoteci. Du-te direct la segmentul tău de piață!

2. Vorbește pe limba lor

Analizează-ți segmentul de piață la care te adresezi și alege un mesaj potrivit. De exemplu dacă segmentul țintă sunt persoanele care au o afacere atunci mesajul ar trebui să fie " Ai o afacere? Și vrei să îți crești numarul de clienți și vânzări? Atunci una din variante este ....".

Dacă ai face parte din această categorie și ai primi un fluturas care are acest titlu, l-ai citi? Răspunsul este evident! De ce? Pentru că acel mesaj este special făcut pentru tine. Ba mai mult, s-ar putea să ai o reacție de genul: „Măi, dar de unde mă cunoaște?”.

Unii specialiști în marketing spun că mesajul tău trebuie să fie scurt . Dacă mesajul tău este țintit și creat special pentru acel om, atunci poate fi și mai lung.

3. Transmite-i cât mai repede ce are de câștigat.

Încă din titlu prospectul ar trebui să își dea seama de beneficiile pe care le are dacă citeste materialul tău.

Fă o listă cu beneficiile pe care le are dacă achiziționează un produs / serviciu de la tine. Nu te concentra pe produsul tău și firma ta. Nu îl interesează de când ai deschis tu magazinul sau ce nume i-ai pus. Ceea ce gândește este: „ce am eu de câștigat dacă voi cumpara de la tine”.

4. Nu pune numele firmei sau logo-ul în partea de sus.

Cu ce mă ajută pe mine ca și posibil client, că firma ta se numește S.C. Firma S.R.L. și că logo-ul tău are trei bețe și un cerc?
Dacă îmi captezi atenția de la început, voi dori să știu la final cum te numești și unde te găsesc, dar nu mă obosi din primul moment.

Există o excepție aici: dacă ai un Brand puternic deja pe piață, atunci imaginea ta (logo + nume) sunt foarte importante și trebuie să le promovezi. Dacă nu, concentrează-te pe client.

5. Transmite beneficii, nu avantaje.

Este o mare diferentă între avantaje și beneficii.
„Avem o experiență de 15 ani pe piață” este un avantaj sau un beneficiu?

Ca să poți răspunde la această întrebare, pune-te în pielea clientului și întreabă-te la ce te ajută cei 15 ani de experiență ai unei firme. Clienții vor să știe beneficiile, nu avantajele tale competitive!

6. Pune o întrebare în titlu.

Ca să fii sigur că îi captezi atenția clientului tău, adresează-i o întrebare la care găsește răspuns doar dacă citește mai departe. În acest fel îl motivezi să parcurgă restul materialului, unde îi prezinți cât mai multe beneficii.

sursă : 
pafaceri.ro
http://www.wisegeek.com/
lorand-szasz-soares-6-sfaturi-despre-cum-sa-faci-campanii-de-marketing-eficient