Cinci greșeli comune în afaceri și modul în care acestea pot fi evitate

Află ce trebuie să eviți în afacerea ta

Gabriela Nicolae

Să ai propria ta afacere poate să ți se pară ca și cum ai evita gloanțe în ultimul moment, mai ales dacă studiezi și statisticile îngrijorătoare care susțin că una din trei afaceri începe să se destrame în primul an.  Deci care ar fi cinci dintre cele mai comune greșeli în afaceri? Și cum ar putea fi evitate încă de la început?

1. Inactivitatea online

Pentru a supraviețui ca fiind o firmă mică, trebuie să fii receptiv la schimbare și să adopți noua tehnologie și noile metode de a te prezenta online.  Astfel că, afacerile care se bazează pe metode vechi de marketing pentru serviciile și produsele lor vor rămâne în urmă în scurt timp.

Să presupunem că un restaurant s-a deschis de curând pe o stradă lăturalnică din oraș. Nu este în atenția publicului și decide să se bazeze pe una din metodele tradiționale de a atrage noi clienți prin mâncarea bună, servicii de servire impecabile și recomandările clienților mulțumiți.

Aceasta este o metodă încântătoare, însă cât de bună va fi în comparație cu alte restaurante care își fac reclamă pe internet, crează aplicații care mai de care mai atrăgătoare și postează pe site-ul lor toate informațiile care i-ar putea interesa pe clienți? Ora deschiderii, un meniu de bază, locația - este atât de simplu să postezi aceste informații pe site-ul tău pentru ca alții să le vadă, însa acest aspect poate ajuta sau destrăma o afacere.

Social Media este un alt mod în care afacerile pot să vadă și să fie văzute online. Aceia care le răspund clienților și folosesc în mod activ Twitter și Facebook, postând cele mai noi știri, distribuind articole interesante și oferind coduri de reducere, ei vor primi cel mai bun răspuns de la vizitatori și își vor mări numărul de followeri, care se pot oricând transforma în clienți.

2. Incapacitatea de adaptare

Același lucru este valabil și offline când vine vorba de a te adapta la schimbare. Dacă un competitor face ceva diferit și observă rezultate este o șansă pentru orice altă afacere să își analizeze produsele sau serviciile și să se adapteze pentru a ține pasul și a crește.

Este important ca modelul tău de afacere să evolueze constant și să fie unul care să se adapteze ușor. Ideea și planul tău original au fost foarte bune și au dat roade până acum, însă trebuie să ai o afacere care evoluează odată cu cerințele și care adoptă noi moduri de a realiza lucrurile.

Dacă afacerea merge bine și e nevoie de mai mulți angajați este important să existe fondurile necesare pentru a angaja acele persoane. În caz contrar, vei risca să ai prea mult de lucru pe care să nu îl poți realiza, iar astfel calitatea serviciilor oferite va scădea considerabil.

3. Să nu îți asculți clienții

Clienții sunt cei care îți țin afacerea să nu se destrame și geamandura care face ca barca afacerii tale să nu se scufunde, deci dacă au orice idei asigură-te că le iei la cunoștință. S-ar putea să aibă o idee genială sau chiar să îți ofere puțină critică constructivă referitoare la un anumit serviciu sau produs. Poate că nu vei fi de acord, dar notează-ți și gândește-te la asta. Clienții tăi privesc totul din exterior și îți pot oferi o soluție diferită și poate mai bună.

4. Să nu elimini practicile neproductive

Ai angajat câțiva membri noi care păreau serioși la interviu, aveau experiență, au fost punctuali și au lucrat din greu încă din prima lor zi.  Însă cu câteva luni mai târziu lucrurile încep să se schimbe, iar clienții să îți atragă atenția asupra atitudinii lor.

Angajații tăi îți reprezintă atât afacerea și serviciile pe care le oferi, cât și pe tine, deci dacă începi să observi nereguli în ceea ce privește angajații asigură-te că le rezolvi imediat, indiferent de metoda aleasă.  Poți alege să realizezi traininguri pentru angajați sau să stabilești niște întâlniri pentru a te asigura că ei știu ce așteptări ai de la ei. O afacere care este cunoscută pentru serviciile de proastă calitate pe care le oferă clienților săi nu va rezista mult.

Este deasemenea important să reflectezi asupra interacțiunii tale cu angajații pentru că, după cum știm cu toții, un angajat mulțumit va lucra mai bine. Anunță-i dacă se schimbă ceva în companie și mulțumește-le pentru munca și efortul depus.

5.  Să nu urmărești ce a determinat succesul

Ai avut o lună productivă din punct de vedere al vânzărilor, dar ce ai făcut diferit? Să fie oare vorba despre reclama de pe Google sau codurile de reduceri pe care le-ai oferit pe Facebook? Cum vei păstra aceste rezultate pozitive dacă nu știi ce anume le-a determinat?

Să analizezi performanțele online se poate dovedi o modalitate bună de a afla de unde provine succesul. E posibil să ai mai multe rezultate de pe urma folosirii social media decât doar de pe urma unui blog unde postezi articole. Să poți să îți măsori succesul înseamnă să ai posibilitatea de a te dezvolta în următoarele luni. 

Dacă iei la cunoștință aceste greșeli și încerci să le elimini din afacerea ta nu există nici un motiv să nu reușești acolo unde alții au eșuat.

Sursa: www.smallbusiness.co.uk