Cum să te împrieteneşti cu motoarele de căutare

Aspecte importante despre realizarea unui Website

Raluca Bota

O prezenţă în mediul online nu trebuie realizată la întâmplare. Realizarea unui website de prezentare pentru firma ta, nu îţi asigură o popularitate mai mare sau o creştere a vânzărilor. Nu de puţine ori auzim păreri de genul "mi-am facut website dar nu ma ajuta la nimic". Oare să fie lucrurile chiar atât de simple? În momentul în care decizi să realizezi un website pentru compania ta, sunt mai multe aspecte importante pe care trebuie să le ai în vedere.

Partenerii tăi în realizarea site-ului. Cu toţii avem un prieten sau o cunoştinţă care se ocupă cu realizarea site-urilor. Dacă optăm să ne realizăm site-ul cu o persoană independentă, care lucrează de acasă trebuie să fim foarte atenţi dacă serviciile acestuia vor corespune din punct de vedere calitativ. Când discutăm despre o firmă specializată lucrurile devin mai simple, având certitudinea că vei lucra cu specialişti. Oricare din variante ai alege, este indicat să soliciţi referiţe înainte de a începe colaborarea. În acest fel, îţi vei face o idee despre modul în care lucrează şi poţi identifica aspectele care ţi-ar plăcea să fie cuprinse în website-ul tău, sau care dimpotrivă, îţi displac şi nu doreşti să se meargă în acea direcţie.

Optimizare SEO. Decizia de realizare a unui website nu este decât primul pas, dacă doreşti ca rezultatele să fie unele pozitive. Acum este foarte important să alegi instrumentele potrivite pentru ca website-ul tău să îţi crească popularitatea. 
Motoarele de căutare au un rol foarte important în utilizarea internetului deoarece acestea sunt principalele surse de vizitatori pentru site-uri. Având în vedere că peste 80% din traficul pe internet vine de pe motoarele de căutare, este foarte important ca site-ul dumneavoastră să fie prezenzent pe primele locuri în rezultatele căutărilor.
Optimizarea pentru motoarele de căutare trebuie să înceapă printr-un proces de analiză în urma căruia vor fi depistate elementele care frânează o bună indexare şi o bună poziţionare a website-ului dumneavoastră pe motoarele de căutare.
Optimizarea unui site este un proces complex şi laborios, iar rezultatele unei optimizări corecte se vor reflecta printr-o creştere a afacerii dumneavoastră. Procesul unei optimizări SEO implică: optimizarea meta-tagurilor şi alt-tagurilor, optimizarea codului, optimizarea designului, optimizarea conţinutului text şi a link-urilor, alegerea unor cuvinte cheie sau fraze reprezentative pentru site. 



                                                                                                       

Stabilirea unui set de cuvinte cheie pentru optimizarea site-ului dumneavoastră reprezintă un proces important care necesită o documentaţie amănunţită, riguroasă şi foarte atentă. Fără stabilirea acestui set de cuvinte cheie, nu se poate discuta despre optimizare. Aceste cuvinte cheie sunt pilonul principal de care depinde popularitatea site-ului dumeavoastră.
Reţelele de socializare reprezintă un factor de influenţă asupra rezutalelor oferite de motoarele de căutare şi nu trebuie ignorat. Un website care obţine atenţia utilizatorilor Facebook, va urca şi în rezultatele Google.

Design Responsive. Google a anunţat că începând cu data de 21 Aprilie, site-urile care sunt optimizate pentru dispozitivele mobile vor primi un punctaj considerabil în plus faţă de cele care nu sunt optimizate. În acest fel, Google penalizează site-urile care nu sunt mobile responsive. Penalizarea Google nu este însă singura problemă dacă nu optezi pentru un design responsive, numărul vizitatorilor tăi poate scadea considerabil dacă site-un tău nu oferă o exprerienţă plăcută la vizualizare. Un design responsive îţi asigură funcţionalitatea în cele mai bune condiţii astfel încât vizitatorii să fie încântaţi în momentul în care accesează site-ul tău.

Conţinutul. Structura şi conţinutul website-ului sunt de asemenea foarte importante. Trebuie să furnizezi informaţii relevante structurate astfel încât vizitatorii să le poată găsi uşor. Pentru a-ţi spori popularitatea poţi crea şi o sectiune de blog, pe are să o actualizezi periodic, cu informaţii relevante despre domeniul în care activezi de exemplu. În acest fel, nu numai că vei deveni mai interesant pentru vizitatorii tăi, dar vei şi creşte pe poziţiile din motoarele de căutare. Cel mai recent algoritm Google, ia în considerare şi periodicitatea actualizări site-ului. Cu siguranţă, acesta este un aspect care nu trebuie ingnorat.

Dacă vei avea în vedere aceste câteva aspecte cheie în mometul în care începi construcţia unui site, cu siguranţă rezultatele vor fi vizibile şi multumirea ta nu va întârzia să apară