Direct Marketing

Ce este şi de ce să utilizezi Direct Marketing?

Oana Mihăescu

Ce reprezintă Direct Marketing?

Direct marketing reprezintă contactarea directă a clienţilor existenţi sau potenţiali pentru a promova produse sau servicii. Comparativ cu publicitatea, îţi permite să ajungi transmiţi mesaje personalizate anumitor tipuri de oameni.

Direct marketing este eficient din punct de vedere al costurilor, dar şi din punct de vedere al generării vânzărilor, astfel încât este ideal pentru afacerile mici.

Direct marketing utilizează o varietate de modele de lucru, printre care email marketing, telemarketing şi SMS marketing. 

De ce Direct Marketing?

Direct marketing îţi permite să generezi un răspuns din partea clienţilor ţintiţi. Ca şi rezultat, afacerile mici îsi pot concentra resursele (limitate) acolo unde este cel mai probabil să obţină rezultate.
O campanie de marketing cu un mesaj “call to action” clar te poate ajuta să îţi creşti vânzările către clienţii existenţi, să creşti loialitatea clienţilor, să reatragi vechii clienţi şi să generezi noi afaceri.

Campanii direct marketing pot fi evaluate şi măsurate cu precizie. De exemplu, poţi transmite emailuri de marketing, de test, direcţionând clienţii către landpage-uri specifice din website-ul tău. Poţi analiza rezultatele pentru a afla care dintre emailuri s-a bucurat de cel mai mare succes. De asemenea îţi poţi testa promovarea cu ajutorul grupurilor de test înainte să demarezi o campanie, pentru a avea cea mai mare rată de răspuns.

Este potrivit Direct Marketing pentru afacerea ta?

Indiferent dacă te adresezi afacerilor (B2B) sau consumatorilor, direct marketing îţi poate genera rezultate. Alegerea metodei corecte de comunicare este vital. Afacerile pot fi mai receptive la primirea apelurilor de vânzare, comparativ cu consumatorii, de exemplu. Aceştia din urmă vor prefera metode de contact diferite, aşa că asigură-te că vei ţine cont de acest lucru.

Cât de importantă este baza de date?

Baza de date este inima oricărei strategii bune de direct marketing. Trebuie să fie actualizată şi precisă. Verifică-ţi listele de email regulat - şterge dublurile, corectează toate greşelile şi, cel mai important, şterge-i pe cei care au cerut acest lucru.

Poţi utiliza informaţii precum vârsta, sexul şi locaţia pentru a diviza prospecţii şi clienţii în grupuri mai mici cărora le poţi transmite mesaje personalizate. Poţi construi un profil al clientului perfect şi, pe baza acestuia, să cauţi constant noi contacte care se potrivesc descrierii, prin cumpărarea sau închirierea unor noi liste.

Care este secretul Direct Marketing-ului?

Direct marketing funcţionează deoarece pune mesajul tău în faţa oamenilor. Oricum, scrisorile, apelurile, faxurile, SMS-urile şi email-urile nesolicitate trebuie transmise doar persoanelor care şi-au dat acordul privind contactarea lor. 

În timp ce măsurarea efectelor publicităţii sau sponsorizărilor poate fi dificilă, în cazul direct marketing-ului totul este măsurabil. În cazul fiecărei campanii direct marketing, poţi calcula un prag de rentabilitate - numărul de vânzări pe care trebuie să le realizezi pentru a acoperi costurile campaniei. În plus, poţi calcula preţul pe răspuns sau rata de recuperare a investiţiei. 
Aceste analize simple îţi vor permite să îţi ajustezi campaniile astfel încât să îmbunătăţeşti rezultatele. Poţi de asemenea să identifici cei mai “sensibili” subiecţi pentru a te adresa lor şi pe viitor.

Beneficiază şi tu de avantajele Direct Marketing-ului şi bazelor de date complete, cu ajutorul instrumentelor puse la dispoziţie de Odoo.
Contactează-ne acum!