Promovarea afacerii tale pe blog

Reguli simple pentru scrierea unor articole de calitate

Gabriela Nicolae

Azi, relația de business cu clienții, potenialii clienți și colaboratorii înseamnă mai mult decât o cerere, urmată de o ofertă și apoi de o tranzacție financiară - implică o amplă prezentare a companiei, produselor și serviciilor oferite, o expunere a motivului pentru care clienții au nevoie de produsele sau serviciile oferite de tine, adică, de comunicare. Social media oferă  posiblitatea de a comunica cât mai eficient cu clienții, potențialii clienți și partenerii. Canalele social media sunt tot mai populare, tocmai de accea impactul pe care prezența virtuală a afacerii tale îl are. Fie că e vorba de comunicarea în timp real prin intermediul chat-ului, fie că vorbim de prezentările și reclamele pe care tu le postezi, toate au un mesaj de transmis către potențialii clienți. Însă astăzi vom discuta despre importanța unui blog pentru afacerea ta. 

Un blog este o pagină web pe ca va trebui să scrii frecvent despre afacerea ta și produsele sau serviciile pe care le oferi. Aceste articole trebuie să fie scrise într-o notă relativ personală, folosind cuvinte simple și fraze scurte și ușor de înțeles. Există câteva reguli de care trebuie să ții cont pentru ca blogul tău să fie cât mai bine scris. Iată-le:

  1. Documentează-te. Citește, caută și află răspunsuri înainte de a scrie un articol pe blog. Va trebui ca informația postată să fie corectă și de actualitate. Fie că este vorba despre compania ta, produsele/serviciile oferite sau orice alt subiect ales de tine, trebuie să te informezi în prealabil. Încearcă să gasești și anumite curiozități sau întâmplări haioase pe care sa le incluzi în articolul tău și vei vedea că articolul va deveni mult mai plăcut.
  2. Crează-ți propriul stil. Blogurile există de 15 ani și în prezent există 15 milioane de oameni și companii care folosesc blogul pentru a se promova, iar acest tip de promovare este foarte simplă: nu trebuie să ai aptitudini speciale, doar să ai în minte portretul publicului țintă. Astfel, vei putea să creezi un articol care să conțină informații importante și interesante pentru clienții și potențialii clienți. 

3.    Gramatica și ortografia. Nimănui nu îi place să citească un articol scris cu greșeli de ortografie sau de punctuație, indiferent cât de puține ar fi ele. Pentru a blogul să reprezinte cât mai bine afacerea ta și pe tine, articolele trebuie scrise folosind corect gramatica și ortografia, altfel riști ca potențialii clienți să își piardă interesul și să se orienteze spre un alt furnizor.

4.    Alege un titlu bun. Titlul are rolul de a reflecta în cateva cuvinte conținutul întregului articol. Acesta trebuie să fie scurt, la subiect și trebuie să stârnească interesul vizitatorului. Alegerea unui titlu cât mai interesant și reprezentativ pentru articolul scris de tine va influența decizia vizitatorilor blogului tău de a citi sau un respectivul articol.

5.    Folosește cuvinte simple. Nu folosi cuvinte cheie sau termeni tehnici din domeniul tău de activitate. Majoritatea vizitatorilor blogului tău nu le vor înelege și nu vor mai continua să citească un articol care de altfel este unul bun. Alege cuvinte uzuale în încercarea de a explica produsele, serviciile oferite și asigură-te că articolul este unul ușor de citit și de înteles, însă nu plictisitor.

În final, una dintre cele mai importante reguli este să verifici conținutul articolului pentru a te asigura ca informația e bine structurată, ideile sunt finalizate, iar textul este ușor de întețeles. Nu uita să adaugi imagini reprezentative să cât mai atrăgătoare, iar dacă ai și materiale video pe care să le postezi, succesul blogului tău este garantat!