Relația cu furnizorii

Cum să-ți îmbunătățești relația cu furnizorii

Raluca Bota

Creșterea afacerii tale presupune bineînțeles o îmbunătățire a procesului de vânzare. Pentru a satisface cât mai eficient nevoile clienților tăi, trebuie să ai foarte bine pusă la punct relația cu furnizorii. Relația cu furnizorii este un aspect important care trebuie luat în considerarea, jucând un rol cheie în activitatea afacerii tale.


Institutul de Dezvoltare Economică din Viena recomandă respectarea următoarelor reguli în relaţiile cu furnizorii:

  • Loialitate faţă de parteneri
  • Stimularea unei competiţii între ofertanţi;
  • Informare cât mai amplă asupra furnizorului;
  • Evitarea capcanei dependenţei (relaţii prea strânse cu puţini/un furnizor);
  • Refuzul categoric al “atenţiilor” pentru eventuale tratamente preferenţiale    
  • Tratament formal egal al furnizorilor;
  • Fair-play
  • Asigurarea loialităţii personalului care reprezintă firma în relaţiile cu furnizorii;
  • Eliminarea considerentelor afective ale persoanelor în relaţiile dintre firme;    
  • Găsirea unui echilibru între jocul liber al concurenţei şi fidelitatea faţă de un furnizor;
  • Pretenţiile exagerate pot îndepărta furnizorii;
  • Soluţii raţionale în tratarea firmelor care sunt simultan clienţi şi furnizori.

*sursa: http://www.economiaintreprinderii.ro/cap33/s4.htm

Dacă aceste reguli îți sunt familiare, atunci ar trebui să începi să te concenterezi mai mult pe tipul de relație care l-ai dezvoltat cu furnizorii tăi. 

Integrarea procesului de achiziții duce numeroase beneficii afacerii tale. Datorită automatizării proceselor vei îmbunătății relația cu furnizorii tăi, vei crește nivelul de onorare al comenzilor și vei avea clienți mai mulțumiți.
Modulul de achiziții te va ajuta în planificarea și în fluidizarea proceselor de aprovizionare prin eliminarea factorilor care produc disfuncționalități frecvente.

Ce face mai exact modulul de Achiziții?


1. Gestionează furnizorii și contractele cu furnizorii astfel încât să avem în orice moment la îndemână informații utile despre aceștia. Vom putea verifica în orice moment ce produse au fost achiziționate de la un anumit furnizor, când au fost achiziționate, la ce preț sau în ce condiții.


2. Putem să selectăm pentru un produs doar anumiți furnizori, astfel încât în momentul în care dorim să îl cumpărăm să știm exact către cine trebuie să facem comanda de achiziție. Dacă un furnizor ne oferă un anumit discount, acest lucru poate fi înregistrat în program.


3. Se poate poate gestiona ușor întreg fluxul de achiziție, pornind de la cererile de oferte, comenzile de achiziție și facturile furnizor. Toate se generează foarte repede și pot fi ușor urmărite. Toate documentele vor putea fi printate, în formatul propriu al companiei.


4. Se poate realiza recepția produselor primite de la furnizori astfel încât stocul să fie actualizat.


5. Este perfect integrat cu celelalte module: Managementul relației cu clienții, Contabiliatate, Depozit, etc.